İMPLANT YAPIMINDA MARKANIN ÖNEMİ VAR MIDIR?

ANA SAYFA > FAYDALI BİLGİLER

Gün geçtikçe kullanımı artmaya devam eden implattarın elbette ki kullanımlarına paralel olarak üretimleri de çeşitlenmekte ve üretim adeta bir rekabete dönüşmektedir. Dünya üzerinde kullanımı arttıkça markalar çeşitlenmekte gün geçtikçe yeni markalar piyasaya girmektedir. Bu gün yaklaşık 600 civarında implant markası bulunmaktadır. Sadece marka olarak bu değişiklikler fark etmemektedir. Aynı zamanda tasarım ve dizaynında da farklılıklar bulunmaktadır. Dizaynların farklı ve çeşitli olması biraz kafa karıştırıcı etki yapsa da kullanım itibari ile hepsi aynı amaca hizmet ettiği için temel olarak herhangi bir fark bulunmamaktadır. Burada farkın karar verilmesi ve uygulanacak model ve markanın belirlenmesi elbette ki Diş Hekiminin vereceği bir karardır. Diş Hekimi hastanın çene kemiğini inceleyerek en uygun implantın hangisi olduğuna karar vererek operasyona başlayacaktır. İmplantlar geniş ve dar yada uzun kısa olarak dizayn edilmektedir. İmplantların dizaynları yine bir kısmı silindir şeklinde iken kimisinin boyun kısmı dar kiminin bağlama şekilleri dar olabilmektedir. Porselen yada zirkonyum olabilir. Kimisi vidalanabilmekte kimisi ise yapıştırılabilmektedir. Bu az önce bahsettiğimiz dizaynlardan bazılarıdır. Ama en önemli durum çene yapısına ideal olan implantın ne olduğuna karar vermektir. Bu sebeple marka model değil diş hekiminizin hangisinin sizin yapınıza uygun olacağına karar vermesi ana kıstasımız olacaktır.

Elbette dünya üzerinde yaşanan implant ile ilgili gelişmeler Türkiye’de de mevcuttur. Türkiye kendi implant üreticisi olmak için gerekli teknolojiye ve argeye sahiptir. Yakın bir zamana kadar sürekli ithal olarak getirdiğimiz implantlar nihayet ülkemizde de üretilmektedir. Tamamen yüzde yüz yerli olarak üretilen implantlar aynı zamanda ülkemiz tarafından diğer ülkeler adına da üretilmektedir. İmplant üretimi bu hale gelmişken bazı özel implantlar da üretilmektedir. Arge çalışmalarına verdikleri önem sayesinde bazı implant markaları diş hekimi ve hasta için daha kolay avantajlar sunan modeller satmaktadırlar.

 Bu yüzden implantın markası elbette fark edecektir fakat doktor en idealine karar verecektir. Bu yüzden iki tip marka mevcuttur birincisi arge çalışmaları sayesinde ilerleme kaydeden ve avantaj sağlayan grup ikinci grup ise eski teknoloji ile kullanılır ürünler elde etmektedir.